Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Skoda OCTAVIA IV (NX3, NN3, PV3) 1.0 TSI (2020.06-???) 110km » 5031410 nk
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Iv (nx3, Nn3, Pv3) 1.0 Tsi (2020.06-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031410 NK

5031410 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
nk 5031410

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5031410

producent:

NK

Status produktu: Normalny
parzyste numery artykułów5031411
Wymiar stożka [mm]16
Rodzaj gwintuz bieżnikiem lewostronnym
Wymiar gwintu14x1,5
nr EAN5703858461607

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031410 NK

numery OEM:
ISUZU      8944194090
ISUZU      8944194091
ISUZU      8944594810
ISUZU      8944594811
ISUZU      8944594812
ISUZU      8970209540
ISUZU      8970209541
ISUZU      8970209542
ISUZU      8979406170
ISUZU      897956903A
ISUZU      94459481
ISUZU      97020954
OPEL      3 24 058
OPEL      9 20 374
OPEL      94419409
OPEL      97020954
VAUXHALL      97020954

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031410 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.