Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5031514 nk

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031514 NK

5031514 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa
4 szt. wysyłka Czwartek
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5031514

producent:

NK

parzyste numery artykułów 5031513
Wymiar stożka [mm] 16
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu 16x1,0
nr EAN 5703858461751

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031514 NK

KOĐC. DR. KIER. BMW E39 PR

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031514 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031514 producenta NK

BMW

32111091770, 32111093772

numery OEM:
BMW      32 11 1 091 770
BMW      32 11 1 093 772

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5031514 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.