Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5033338 nk

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033338 NK

5033338 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5033338
36.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5033338

producent:

NK

Rozmiar gwintu 1 14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm] 243
nr EAN 5703858646677

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033338 NK

DRą»EK KIER. DB W203/211 00- LE/PR

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033338 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033338 producenta NK

MERCEDES-BENZ

2113302903, 2113380015, 2203380715, 2303380015, A2113302903, A2113380015, A2203380715, A2303380015

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      211 330 29 03
MERCEDES-BENZ      211 338 00 15
MERCEDES-BENZ      220 338 07 15
MERCEDES-BENZ      230 338 00 15
MERCEDES-BENZ      A211 330 29 03
MERCEDES-BENZ      A211 338 00 15
MERCEDES-BENZ      A220 338 07 15
MERCEDES-BENZ      A230 338 00 15

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5033338 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.