Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5033339 nk

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033339 NK

5033339 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5033339

producent:

NK

parzyste numery artykułów 5033340
Wymiar stożka [mm] 18
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu 14x1,5
nr EAN 5703858646684

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033339 NK

KOĐC. DR. KIER. DB W203 LE

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033339 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033339 producenta NK

MERCEDES-BENZ

2033301903, 2033302303, 2033303903, 2043300903, A2033301903, A2033302303, A2033303903, A2043300903

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      203 330 19 03
MERCEDES-BENZ      203 330 23 03
MERCEDES-BENZ      203 330 39 03
MERCEDES-BENZ      204 330 09 03
MERCEDES-BENZ      A203 330 19 03
MERCEDES-BENZ      A203 330 23 03
MERCEDES-BENZ      A203 330 39 03
MERCEDES-BENZ      A204 330 09 03

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033339 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.