Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5034741 nk

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034741 NK

5034741 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5034741
36.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5034741

producent:

NK

Rozmiar gwintu 1 14x1,5
Rozmiar gwintu 2 16x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm] 294,7
nr EAN 5703858466206

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034741 NK

DRą»EK KIER. VW T4 LE/PR 91-

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034741 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034741 producenta NK

VOLKSWAGEN

701419804C, 701419810A, 701419810B, 701419821, 701419821C, 702419803A

numery OEM:
VOLKSWAGEN      701 419 804 C
VOLKSWAGEN      701 419 810 A
VOLKSWAGEN      701 419 810 B
VOLKSWAGEN      701 419 821
VOLKSWAGEN      701 419 821 C
VOLKSWAGEN      702 419 803 A

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5034741 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.