Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5034782PRO nk

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034782PRO NK

5034782PRO Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5034782PRO

producent:

NK

parzyste numery artykułów 5034781PRO
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu 16x1,5
nr EAN 5703858952761

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034782PRO NK

numery OEM:
AUDI      1K0 423 812 A
AUDI      1K0 423 812 B
AUDI      1K0 423 812 C
AUDI      1K0 423 812 E
AUDI      1K0 423 812 G
AUDI      1K0 423 812 J
AUDI      1K0 423 812 K
AUDI      2Q0 423 812
AUDI      3C0 423 812 B
SEAT      1K0 423 812 A
SEAT      1K0 423 812 B
SEAT      1K0 423 812 C
SEAT      1K0 423 812 E
SEAT      1K0 423 812 G
SEAT      1K0 423 812 J
SEAT      1K0 423 812 K
SEAT      2Q0 423 812
SEAT      3C0 423 812 B
SKODA      1K0 423 812 C
SKODA      1K0 423 812 G
SKODA      1K0 423 812 J
SKODA      1K0 423 812 K
SKODA      2Q0 423 812
VOLKSWAGEN      1K0 423 812 A
VOLKSWAGEN      1K0 423 812 B
VOLKSWAGEN      1K0 423 812 C
VOLKSWAGEN      1K0 423 812 E
VOLKSWAGEN      1K0 423 812 G
VOLKSWAGEN      1K0 423 812 J
VOLKSWAGEN      1K0 423 812 K
VOLKSWAGEN      2Q0 423 812
VOLKSWAGEN      3C0 423 812 B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034782PRO NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.