Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5035109 nk

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5035109 NK

5035109 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5035109

producent:

NK

parzyste numery artykułów 5035110
Wymiar stożka [mm] 11,8
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu 12x1,25
nr EAN 5703858466664

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5035109 NK

numery OEM:
DAIHATSU      4504787280
DAIHATSU      4504787281
DAIHATSU      4504787281000
DAIHATSU      4504787282
DAIHATSU      4504787282000
DAIHATSU      4504787706000
DAIHATSU      4504787780
DAIHATSU      4504787781
DAIHATSU      4504787782
DAIHATSU      4504787782000
DAIHATSU      4504787783
DAIHATSU      4504787783000
DAIHATSU      4504787784
DAIHATSU      4504787784000
DAIHATSU      4504797203
DAIHATSU      4504797203000
DAIHATSU      4504797204
DAIHATSU      4504797204000
DAIHATSU      4504797206
DAIHATSU      45047B9010
DAIHATSU      45047B9060
DAIHATSU      45047B9150
DAIHATSU      45047B9160
DAIHATSU      45047B9160000
SUBARU      45047B9150

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5035109 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.