Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0180282 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0180282 OCAP

0180282 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0180282

producent:

OCAP

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Gwint zewn. [mm] M14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
nr EAN 8054682011955

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0180282 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0180282 MERCEDES 126
numery OEM:
BMW      32211114842
BMW      3221114842
MERCEDES-BENZ      000 338 38 15
MERCEDES-BENZ      000 338 46 10
MERCEDES-BENZ      0003380710
MERCEDES-BENZ      0003381910
MERCEDES-BENZ      0003385210
MERCEDES-BENZ      0003385510
MERCEDES-BENZ      107 330 01 03
MERCEDES-BENZ      107 330 02 03
MERCEDES-BENZ      115 330 08 03
MERCEDES-BENZ      116 330 02 03
MERCEDES-BENZ      126 330 03 03
MERCEDES-BENZ      126 330 04 03
MERCEDES-BENZ      126 330 05 03
MERCEDES-BENZ      126 330 06 03
MERCEDES-BENZ      1803301148
MERCEDES-BENZ      32211114842
PORSCHE      183419812
PORSCHE      91134732204

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0180282 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.