Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford KUGA III (DFK) 2.0 EcoBlue mHEV (2019.07-???) 150km » 0180727 ocap
wybrany samochód: 
Ford Kuga Iii (dfk) 2.0 Ecoblue Mhev (2019.07-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0180727 OCAP

0180727 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0180727

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Gwint zewn. [mm]M 20 x 1,5
parzyste numery artykułów0190727
nr EAN8054682009938

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0180727 OCAP

KOŃCÓWKA DRĄŻKA OCAP 0180727 PRAWA MERCEDES 207-307
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 463 10 29
MERCEDES-BENZ      601 330 53 35
MERCEDES-BENZ      6013300435
MERCEDES-BENZ      6013300635
MERCEDES-BENZ      A0004631029

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0180727 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.