Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0181602 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0181602 OCAP

0181602 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0181602

producent:

OCAP

Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 8054682013447

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0181602 OCAP

ŁĄCZNIK STABIL OCAP 0181602 FIAT DUCATO 94- /BEZ TULEI/
numery OEM:
CITROËN      1300716080
CITROËN      1300720080
CITROËN      1300721080
CITROËN      15503811
CITROËN      5087.37
CITROËN      508737
FIAT      1300716080
FIAT      1300720080
FIAT      1300721080
FIAT      15503811
FIAT      5087.37
FIAT      508737
PEUGEOT      1300716080
PEUGEOT      1300720080
PEUGEOT      1300721080
PEUGEOT      15503811
PEUGEOT      5087.37
PEUGEOT      508737

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0181602 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.