Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Lancia KAPPA SW (838_) 2.4 JTD (838BL1AA) (1998.06-2001.10) 136km » 0181676 ocap
wybrany samochód: 
Lancia Kappa Sw (838_) 2.4 Jtd (838bl1aa) (1998.06-2001.10) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0181676 OCAP

0181676 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0181676

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Gwint zewn. [mm]M 16 x 1,5
parzyste numery artykułów0191676
nr EAN8054682000171

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0181676 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0181676 PRAWA CITROEN C5 00-
numery OEM:
CITROËN      3817.54
CITROËN      3817.60
CITROËN      381754
CITROËN      381760
CITROËN      4001.23
CITROËN      400123
PEUGEOT      3817.54
PEUGEOT      3817.60
PEUGEOT      381754
PEUGEOT      381760
PEUGEOT      4001.23
PEUGEOT      400123

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0181676 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.