Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Iveco TRAKKER II AD380T45 (2012-???) 450km » 0280225 ocap
wybrany samochód: 
Iveco Trakker Ii Ad380t45 (2012-???) 450km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0280225 OCAP

0280225 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

    Ocena:
numer części:

0280225

dostawca:

OCAP

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 0280037
Strona zabudowyOś przednia
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Gwint wewnętrzny [mm]M14X1,5
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyz lewej
nr EAN8054682006975
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 0280037

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0280225 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0280225 FIAT SCUDO
numery OEM:
CITROËN      3812.A4
FIAT      1306003080
FIAT      94 040 664 18
FIAT      9404059080
FIAT      9404059098
FIAT      9566950880
LANCIA      94 040 664 18
LANCIA      9404059080
LANCIA      9566950880
PEUGEOT      3812.A4
PEUGEOT      4059.09
PEUGEOT      4066.41

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0280225 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.