Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0281290 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0281290 OCAP

0281290 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0281290

producent:

OCAP

Strona zabudowy Oś przednia
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
nr EAN 8054682008603

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0281290 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0281290 HYUNDAI ELANTRA 96-
numery OEM:
MITSUBISHI      4422A002
MITSUBISHI      MB006358
MITSUBISHI      MB076531
MITSUBISHI      MB166426
MITSUBISHI      MB185441
MITSUBISHI      MB241172
MITSUBISHI      MB573885
MITSUBISHI      MB912519
MITSUBISHI      MN161077
MITSUBISHI      MR508650
MITSUBISHI      MR548285
MITSUBISHI      MT142181
HYUNDAI      56820 37010
HYUNDAI      56820-21000
HYUNDAI      56820-21100
HYUNDAI      56820-22000
HYUNDAI      56820-25000
HYUNDAI      56820-28500
HYUNDAI      56820-28520
HYUNDAI      56820-37000
HYUNDAI      568720-37010
KIA      56820 28500
KIA      56820 M2000

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0281290 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.