Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0284435 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0284435 OCAP

0284435 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0284435

producent:

OCAP

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,5 RHT
nr EAN 8054682014529

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0284435 OCAP

numery OEM:
MAZDA      8AG232280
MAZDA      8AG3-32-280
MAZDA      8AG4-32-280
MAZDA      8AG432280A
MAZDA      F02Z-3A-130A
MAZDA      G21133020
MAZDA      G30433020A
MAZDA      GA2A-32-280A
MAZDA      GA2A-32-280AA
MAZDA      GA2A32280
MAZDA      GJ2133020
MAZDA      GJ2133020A
MAZDA      GJ2133030
MAZDA      GJ2133030A
MAZDA      GJ2633020
MAZDA      GJ2633030
MAZDA      GJ5133020B
MAZDA      GJ5133020C
MAZDA      GJ5133020D
MAZDA      GJ5133020E
MAZDA      GJ5133030B
MAZDA      GJ5133030C
MAZDA      GJ5133030D
MAZDA      GJ5133030E
MAZDA      GJ5633020B
MAZDA      GJ5633020C
MAZDA      GJ5633020D
MAZDA      GJ5633030B
MAZDA      GJ5633030C
MAZDA      GJ5633030D
MAZDA      GJ9633020
MAZDA      GJ9633020A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0284435 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.