Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0291339 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0291339 OCAP

0291339 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP
 

    Ocena:
numer części:

0291339

producent:

OCAP

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Gwint wewnętrzny [mm] RHT 14x1,5
nr EAN 8054682007002

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0291339 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0291339 LEWA RENAULT CLIO

OCAP jest liderem w Europie produkującym wysokiej klasy końcówki drążka, w tym oglądany końcówka drążka 0291339 oferowany w sprzedaży przez nasz sklep. Końcówka drążka 0291339 produkowany jest w zakładach OCAP przy użyciu najnowszych technologii i właściwych norm jakości. Końcówka drążka OCAP cechuje bardzo dobra jakość wykonania, trwałość i odporność na przedwczesne zniszczenie. Montaż końcówek drążka OCAP 0291339 nie nastręczy żadnych problemów doświadczonemu mechanikowi dysponującemu niezbędnymi narzędziami do montażu.
Końcówka drążka 0291339 ma zastosowanie do samochodu RENAULT TWINGO I (C06_) od 1993.03 oraz wielu innych modeli aut. Jeżeli napotkasz problem z prawidłowym dobraniem końcówek drążka do swojego samochodu i nie masz pewności czy zrobiłeś to właściwie, poproś naszych konsultantów o pomoc w tym zakresie. OCAP 0291339 to bardzo dobra decyzja zakupowa przy wymianie tej części w samochodzie ze względu na korzystny stosunek cena-jakość oraz uproszczoną procedurę reklamacyjną stosowaną przez producenta auto części firmę OCAP.
numery OEM:
RENAULT      60 00 022 720
RENAULT      77 01 470 765

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0291339 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.