Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 0400097 ocap

Sworzeń wahacza 0400097 OCAP

0400097 Sworzeń wahacza OCAP
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

0400097

producent:

OCAP

Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 8054682002090

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 0400097 OCAP

SWORZEŃ WAH OCAP 0400097 FIAT DUCATO
numery OEM:
CITROËN      3640.17
CITROËN      3640.18
CITROËN      364017
CITROËN      364018
CITROËN      364029
CITROËN      4388159
FIAT      364017
FIAT      364018
FIAT      364029
FIAT      4388159
PEUGEOT      3640.17
PEUGEOT      3640.18
PEUGEOT      364017
PEUGEOT      364018
PEUGEOT      364029
PEUGEOT      4388159

Zastosowanie Sworzeń wahacza 0400097 OCAP w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 0400097 OCAP:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.