Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Audi A4 B8 (8K2) 2.0 TDI (2008.01-2012.03) 170km » L1509 monroe
wybrany samochód: 
Audi A4 B8 (8k2) 2.0 Tdi (2008.01-2012.03) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L1509 MONROE

L1509 Sworzeń wahacza MONROE
monroe L1509
Sworzeń wahacza L1509
L1509
monroe L1509 Sworzeń wahacza
Sworzeń wahacza L1509 monroe
Sworzeń wahacza L1509 monroe

    Ocena:
numer części:

L1509

producent:

MONROE

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Ciężar [kg]0,900
Długość opakowania [cm]13,5
Szerokość opakowania [cm]9,5
Wysokość opakowania [cm]7
nr EAN5412096393761
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L1509 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (dół/zewnątrz przód) pasuje do: CITROEN C25; FIAT DUCATO; PEUGEOT J5 1.8-2.5D 09.81-02.94
numery OEM:
CITROËN      3640.17
CITROËN      3640.18
FIAT      4388159
PEUGEOT      3640.17
PEUGEOT      3640.18

Zastosowanie Sworzeń wahacza L1509 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.