Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 0482016 ocap

Sworzeń wahacza 0482016 OCAP

0482016 Sworzeń wahacza OCAP
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

0482016

producent:

OCAP

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z przodu
parzyste numery artykułów 0492016
nr EAN 8054682040177

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 0482016 OCAP

SWORZEŃ WAHACZA OCAP 0482016 PRAWY AUDI 80/90 PASSAT
numery OEM:
AUDI      325407366
AUDI      377 407 366 A
AUDI      377407366A
AUDI      855 407 366 A
AUDI      855 407 366 B
AUDI      855407366A
AUDI      855407366B
VOLKSWAGEN      325407366
VOLKSWAGEN      377 407 366 A
VOLKSWAGEN      377407366A
VOLKSWAGEN      855 407 366 A
VOLKSWAGEN      855 407 366 B
VOLKSWAGEN      855407366A
VOLKSWAGEN      855407366B

Zastosowanie Sworzeń wahacza 0482016 OCAP w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 0482016 OCAP:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.