Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » L29501 monroe

Sworzeń wahacza L29501 MONROE

L29501 Sworzeń wahacza MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

L29501

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,700
Wymiar stożka [mm] 17
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5412096406270

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L29501 MONROE

Sworzeń wahacza przód P (przód) (średnica stożka 17mm, ze wsp. ukł. kier.) pasuje do: AUDI 80 B2, 80 B3, 90 B2, 90 B3, COUPE B2; VW PASSAT B2, SANTANA 1.3-2.3 08.78-10.91
numery OEM:
AUDI      855 407 366 A
AUDI      855 407 366 B
VOLKSWAGEN      855 407 366 A
VOLKSWAGEN      855 407 366 B

Zastosowanie Sworzeń wahacza L29501 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.