Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Iveco DAILY III Platforma / podwozie 35 C 12 , 35 S 12 (AEKA14A1, AEKA14AA, AEKA64A1,... (2002.09-2006.04) 116km » 0604601 ocap
wybrany samochód: 
Iveco Daily Iii Platforma / Podwozie 35 C 12 , 35 S 12 (aeka14a1, Aeka14aa, Aeka64a1,... (2002.09-2006.04) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 0604601 OCAP

0604601 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0604601

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Gwint wewnętrzny [mm]M14x1,5
nr EAN8054682004155

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 0604601 OCAP

DRĄŻEK KIER OCAP 0604601 RENAULT R21
numery OEM:
RENAULT      7701464015
RENAULT      7701467235
RENAULT      7701467236
RENAULT      7701467237
RENAULT      7701467238

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 0604601 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.