Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 1249203 ocap

Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 1249203 OCAP

1249203 Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący OCAP
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1249203

producent:

OCAP

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy na dole
nr EAN 8054682054761

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 1249203 OCAP

PODKŁADKA SWORZNIA WAHACZA OCAP 1249203
numery OEM:
SEAT      6N0407175
SEAT      6N0407175A
SKODA      6N0407175
SKODA      6N0407175A
VOLKSWAGEN      6N0407175
VOLKSWAGEN      6N0407175A

Zastosowanie Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 1249203 OCAP w samochodach:

Opinie Klientów o Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 1249203 OCAP:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.