Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 0-N1417 optimal

Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1417 OPTIMAL

0-N1417 Rolka napinająca paska wieloklinowego OPTIMAL
47.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

0-N1417

producent:

OPTIMAL

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Szerokość [mm] 26
średnica zewnętrzna [mm] 78
nr EAN 4031185245142

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1417 OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      028 145 278
AUDI      028 145 278 A
AUDI      028 145 278 E
FORD      1 051 901
FORD      VX02-81452-78EVX
SEAT      028 145 278
SEAT      028 145 278 A
SEAT      028 145 278 E
VOLKSWAGEN      028 145 278
VOLKSWAGEN      028 145 278 A
VOLKSWAGEN      028 145 278 E
VAG      028 145 278
VAG      028 145 278 A
VAG      028 145 278 E

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1417 OPTIMAL w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.