Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » V10-0166 vaico

Rolka napinająca paska wieloklinowego, Original VAICO Qualität V10-0166 VAICO

V10-0166 Rolka napinająca paska wieloklinowego, Original VAICO Qualität VAICO
 

    Ocena:
numer części:

V10-0166

producent:

VAICO

Ciężar [kg] 0,22
nr EAN 4046001224652

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego, Original VAICO Qualität V10-0166 VAICO

numery OEM:
AUDI      028 145 278
AUDI      028 145 278 A
AUDI      028 145 278 E
AUDI      28145278
AUDI      28145278A
AUDI      28145278E
FORD      1 051 901
SEAT      028 145 278
SEAT      028 145 278 A
SEAT      028 145 278 E
SEAT      28145278
SEAT      28145278A
SEAT      28145278E
SKODA      028 145 278
SKODA      028 145 278 A
SKODA      028 145 278 E
SKODA      28145278
SKODA      28145278A
SKODA      28145278E
VOLKSWAGEN      028 145 278
VOLKSWAGEN      028 145 278 A
VOLKSWAGEN      028 145 278 E
VOLKSWAGEN      28145278
VOLKSWAGEN      28145278A
VOLKSWAGEN      28145278E
VAG      028 145 278
VAG      028 145 278 A
VAG      028 145 278 E
VAG      28 145 278
VAG      28 145 278 A
VAG      28 145 278 E
FORD USA      VX028145278EVX

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego, Original VAICO Qualität V10-0166 VAICO w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.