Strona zabudowy | Oś tylna | |
Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 9 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 232 | |
Wysokość [mm] | 39,3 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 65 | |
Powierzchnia | pokryty | |
Minimalna grubość [mm] | 7 | |
Wzór otworów/Ilość otworów | 5/6 | |
nr EAN | 4031185487603 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, COATED BS-5470C OPTIMAL
AUDI | 1J0615601 | |
AUDI | 1J0615601C | |
AUDI | 1J0615601N | |
AUDI | 1J0615601P | |
AUDI | 2Q0615601H | |
SEAT | 1J0615601 | |
SEAT | 1J0615601C | |
SEAT | 1J0615601N | |
SEAT | 1J0615601P | |
SEAT | 2Q0615601H | |
SEAT | JZW698601AC | |
SEAT | JZW698601AD | |
SEAT | JZW698601AG | |
SEAT | JZW698601AJ | |
SKODA | 1J0615601 | |
SKODA | 1J0615601C | |
SKODA | 1J0615601N | |
SKODA | 1J0615601P | |
SKODA | 2Q0615601H | |
SKODA | JZW698601AH | |
VOLKSWAGEN | 1J0615601 | |
VOLKSWAGEN | 1J0615601C | |
VOLKSWAGEN | 1J0615601N | |
VOLKSWAGEN | 1J0615601P | |
VOLKSWAGEN | 2Q0615601H | |
VOLKSWAGEN | JZW698601AC | |
VOLKSWAGEN | JZW698601AD | |
VOLKSWAGEN | JZW698601AE | |
VOLKSWAGEN | JZW698601AG | |
VOLKSWAGEN | JZW698601AH | |
VOLKSWAGEN | JZW698601AJ |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, COATED BS-5470C OPTIMAL w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.