Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe » 107 683 topran

Tarcza hamulcowa, COATED 107 683 TOPRAN

107 683 Tarcza hamulcowa, COATED TOPRAN
117.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

107 683

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś tylna
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 232
średnica piasty [mm] 135,5
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 9
Wysokość [mm] 40
Felga, ilość otworów 5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Zamiana tylko w parach 
Powierzchnia pokryty


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, COATED 107 683 TOPRAN

1J0615601 Tarcza hamulcowa

Tarcza hamulcowa, COATED 107 683 ma zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Tarcza hamulcowa, COATED 107 683 producenta TOPRAN

SEAT

1J0615601, 1J0615601C, 1J0615601N, 1J0615601P, 1J0615601Q, 2Q0615601H

AUDI

1J0615601, 1J0615601C, 1J0615601N, 1J0615601P, 1J0615601Q, 2Q0615601H

SKODA

1J0615601, 1J0615601C, 1J0615601N, 1J0615601P, 1J0615601Q, 2Q0615601H

VOLKSWAGEN

1J0615601, 1J0615601C, 1J0615601N, 1J0615601P, 1J0615601Q, 2Q0615601H

numery OEM:
AUDI      1J0 615 601
AUDI      1J0 615 601C
AUDI      1J0 615 601N
AUDI      1J0 615 601P
AUDI      1J0 615 601Q
AUDI      2Q0 615 601H
SEAT      1J0 615 601
SEAT      1J0 615 601C
SEAT      1J0 615 601N
SEAT      1J0 615 601P
SEAT      1J0 615 601Q
SEAT      2Q0 615 601H
SKODA      1J0 615 601
SKODA      1J0 615 601C
SKODA      1J0 615 601N
SKODA      1J0 615 601P
SKODA      1J0 615 601Q
SKODA      2Q0 615 601H
VOLKSWAGEN      1J0 615 601
VOLKSWAGEN      1J0 615 601C
VOLKSWAGEN      1J0 615 601N
VOLKSWAGEN      1J0 615 601P
VOLKSWAGEN      1J0 615 601Q
VOLKSWAGEN      2Q0 615 601H
zamienniki:
24.1109-0123.1
brak
ATE
37-0191
brak
KAGER
HPD 749
brak
Car S.p.A (InterCar)
142.749
brak
Car S.p.A (InterCar)
BS4753B
brak
FTE automotive GmbH
353615833540
brak
MAGNETI MARELLI
DRF929
brak
FERODO
9004589J
brak
SASIC
800-366
brak
METELLI CIFAM
16883S
brak
A.B.S.
RD.131.000
brak
BREMBO
204761
brak
NK
1815204761
brak
SBS
V10-40048
brak
VAICO
6547 00
brak
KAWE
BDR1668.10
brak
KAWE
NBD 877
brak
NATIONAL
8DD 355 105-401
brak
HELLA
16883 OE
brak
A.B.S.
8263.01
brak
REMSA
8263.04
brak
REMSA
A1441PR
brak
LPR
78BD5601-2
brak
ICER
BR 001 SA100
brak
BRECK

Zastosowanie Tarcza hamulcowa, COATED 107 683 TOPRAN w samochodach:

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.