| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 267,8 |
| Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 48,2 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 59 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 98 |
| Wysokość [mm] | 61,1 |
| otwór Ø [mm] | 13,2 |
| Średnica bębna hamulcowego | 228,3 |
| Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 230 |
| Wzór otworów/Ilość otworów | 4/6 |
| nr EAN | 4031185181303 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy BT-0560 OPTIMAL
| ALFA ROMEO | 0060810025 | |
| ALFA ROMEO | 60810025 | |
| ALFA ROMEO | 60814839 | |
| FIAT | 07569600 | |
| FIAT | 07769850 | |
| FIAT | 60810025 | |
| FIAT | 60814839 | |
| FIAT | 7569600 | |
| FIAT | 7569900 | |
| FIAT | 7769850 | |
| LANCIA | 7769850 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy BT-0560 OPTIMAL w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.