Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » F8-3015 optimal

Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-3015 OPTIMAL

F8-3015 Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora OPTIMAL
 

    Ocena:
numer części:

F8-3015

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wysokość [mm] 48
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 116
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 128
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 79
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 84
nr EAN 4031185830157

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-3015 OPTIMAL

numery OEM:
ALFA ROMEO      07601502
ALFA ROMEO      60806398
ALFA ROMEO      7601502
FIAT      07601502
FIAT      60806398
FIAT      7601502
LANCIA      07601502
LANCIA      7601502

Zastosowanie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora F8-3015 OPTIMAL w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).