Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volkswagen TIGUAN ALLSPACE (BW2, BJ2) 2.0 TSI 4motion (2017.07-???) 220km » F8-5638 optimal
wybrany samochód: 
Volkswagen Tiguan Allspace (bw2, Bj2) 2.0 Tsi 4motion (2017.07-???) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy F8-5638 OPTIMAL

F8-5638 Koło pasowe, wał korbowy OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

F8-5638

producent:

OPTIMAL

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Strona zabudowypo stronie silnika
nr EAN4031185194723

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F8-5638 OPTIMAL

numery OEM:
BMW      11232244417
BMW      11232245377
BMW      11232246511
OPEL      614610
OPEL      614612
VAUXHALL      90487878
VAUXHALL      90541669

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F8-5638 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.