Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10270 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10270 ORIGINAL IMPERIUM

10270 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10270

Ilość żeber 4
Masa [g] 3961
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 205,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 157
Średnica wewnętrzna [mm] 45
Szerokość 1 [mm] 47,6
nr EAN 8033989015835

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10270 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4) pasuje do: BMW 3 (E36), 5 (E34), 5 (E39), 7 (E38), OPEL OMEGA B 2.5D 09.91-05.04
numery OEM:
BMW      11232244417
BMW      11232245377
BMW      11232246510
BMW      11232246511
OPEL      0614610
OPEL      0614612
OPEL      614610
OPEL      614612
OPEL      90487878
OPEL      90541669
VAUXHALL      90487878

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10270 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10270 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.