Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi A1 (8X1, 8XK) 1.4 TSI (2014.11-2018.10) 150km » F8-6393 optimal
wybrany samochód: 
Audi A1 (8x1, 8xk) 1.4 Tsi (2014.11-2018.10) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy F8-6393 OPTIMAL

F8-6393 Koło pasowe, wał korbowy OPTIMAL
optimal F8-6393

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

F8-6393

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Parametr6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawysprzęglony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz zestawem śrubowym
Średnica [mm]169
Ilość żeber5
nr EAN4031185194822

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F8-6393 OPTIMAL

numery OEM:
ALFA ROMEO      46742883
ALFA ROMEO      46780491
ALFA ROMEO      55185409
ALFA ROMEO      55190424
ALFA ROMEO      55196301
ALFA ROMEO      55196974
ALFA ROMEO      55208280
ALFA ROMEO      71747797
ALFA ROMEO      73501275
FIAT      46742883
FIAT      46780491
FIAT      55185409
FIAT      55190424
FIAT      55196301
FIAT      55196974
FIAT      71728498
FIAT      73501275
LANCIA      46742883
LANCIA      46780491
LANCIA      55190424
LANCIA      55196301
LANCIA      55196974
LANCIA      71728498
LANCIA      71747797
LANCIA      73501275
OPEL      0614 352
OPEL      5614445
OPEL      614352
OPEL      614571
SAAB      55196301
VAUXHALL      93183257
VAUXHALL      93191381

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F8-6393 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.