Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 515800 ruville/fag

Koło pasowe, wał korbowy 515800 RUVILLE/FAG

515800 Koło pasowe, wał korbowy RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

515800

producent:

RUVILLE/FAG

Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych
średnica [mm]: 169
Szerokość [mm]: 35,50
Ilość żeber: 6
średnica zewnętrzna [mm]: 169,0
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 515834


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 515800 RUVILLE/FAG

KOŁO PASOWE RUVILLE 515800 ALFA 147,156/FIAT BRAVA,DOBLO,PUNTO II,STILO 1.9JTD 99-06
numery OEM:
ALFA ROMEO      46742883
ALFA ROMEO      46780491
ALFA ROMEO      55185403
ALFA ROMEO      55185409
ALFA ROMEO      55190424
ALFA ROMEO      55196301
ALFA ROMEO      71728498
FIAT      46742883
FIAT      46780491
FIAT      55185403
FIAT      55185409
FIAT      55190424
FIAT      55196301
FIAT      71728498
LANCIA      46742883
LANCIA      46780491
LANCIA      55190424
LANCIA      55196301
SAAB      55 196 301
SAAB      55196301

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 515800 RUVILLE/FAG w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.