Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 544 0010 10 ina

Koło pasowe, wał korbowy 544 0010 10 INA

544 0010 10 Koło pasowe, wał korbowy INA
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

544 0010 10

producent:

INA

średnica zewnętrzna [mm] 169,0
Szerokość [mm] 35,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108485335

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 544 0010 10 INA

numery OEM:
ALFA ROMEO      46742883
ALFA ROMEO      46780491
ALFA ROMEO      55185403
ALFA ROMEO      55185409
ALFA ROMEO      55190424
ALFA ROMEO      55196301
ALFA ROMEO      71728498
FIAT      46742883
FIAT      46780491
FIAT      55185403
FIAT      55185409
FIAT      55190424
FIAT      55196301
FIAT      71728498
LANCIA      46742883
LANCIA      46780491
LANCIA      55190424
LANCIA      55196301
SAAB      55 196 301
SAAB      55196301

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 544 0010 10 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 544 0010 10 INA:

2022-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-03-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-19
 3/5
Pomimo zapewnieniu w rozmowie telefonicznej, że produkt jest dostępny, okazało się, że nie jest. Wybrałem zamiennik. - odpowiedź sklepu: To nie był zamiennik tylo INA nie produkuje sama tej części a pakuje część poddostawcy
zobacz instrukcję montażu 544 0010 10zobacz instrukcję montażu 544 0010 10

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.