Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » QCD12 quinton

Koło pasowe, wał korbowy QCD12 QUINTON

QCD12 Koło pasowe, wał korbowy QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QCD12

producent:

QUINTON

koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:166
Ilość żeber:6
Szerokość [mm]:37
Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez QCD127

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy QCD12 QUINTON

numery OEM:
SUZUKI      12610-19J50
CHEVROLET      93183257
ALFA ROMEO      46 544 612
ALFA ROMEO      46 742 883
ALFA ROMEO      46 780 491
ALFA ROMEO      55 185 409
ALFA ROMEO      55 190 424
ALFA ROMEO      55 196 301
ALFA ROMEO      60 813 915
ALFA ROMEO      60 815 661
ALFA ROMEO      60 815 890
ALFA ROMEO      60 816 824
ALFA ROMEO      60 816 960
ALFA ROMEO      71 728 498
ALFA ROMEO      71 747 797
ALFA ROMEO      73 501 275
FIAT      46 447 843
FIAT      46 544 612
FIAT      46 742 883
FIAT      46 780 491
FIAT      55 185 409
FIAT      55 190 424
FIAT      55 196 301
FIAT      60 813 915
FIAT      60 815 661
FIAT      60 815 890
FIAT      60 816 824
FIAT      60 816 960
FIAT      71 728 498
FIAT      71 747 797
FIAT      73 501 275
LANCIA      46 447 843
LANCIA      46 544 612
LANCIA      46 742 883
LANCIA      46 780 491
LANCIA      55 185 409
LANCIA      55 190 424
LANCIA      55 196 301
LANCIA      60 816 824
LANCIA      60 816 960
LANCIA      71 728 498
LANCIA      71 747 797
LANCIA      73 501 275
CADILLAC      55 196 301
CADILLAC      93 183 257
OPEL      06 14 352
OPEL      55 196 301
OPEL      56 14 445
OPEL      6 14 352
OPEL      93 183 257
SAAB      55 196 301
SAAB      93 183 257

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy QCD12 QUINTON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.