Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » F8-7086 optimal

Koło pasowe, wał korbowy F8-7086 OPTIMAL

F8-7086 Koło pasowe, wał korbowy OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

F8-7086

producent:

OPTIMAL

Szerokość [mm] 30
Średnica wewnętrzna [mm] 35
Ilość żeber 6
Ø koła pasowego [mm] 165
Średnica punktów mocowania [mm] 9
nr EAN 4031185265690

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F8-7086 OPTIMAL

numery OEM:
ALFA ROMEO      55200498
CITROËN      0515W5
FIAT      46819147
FIAT      55200498
FORD      1564852
FORD      9S51-6B319-AA
LANCIA      46819147
LANCIA      55200498
OPEL      55200498
OPEL      5614438
OPEL      614150
OPEL      614227
OPEL      93177317
OPEL      93194443
PEUGEOT      0515W5
SUBARU      12610-85E01
SUZUKI      12610-85E01
VAUXHALL      55200498
VAUXHALL      93177317
VAUXHALL      93194443
CHEVROLET      55200498

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F8-7086 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.