Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » F8-7163 optimal

Mocowanie amortyzatora F8-7163 OPTIMAL

F8-7163 Mocowanie amortyzatora OPTIMAL
optimal F8-7163

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

F8-7163

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów bez stabilizatora
Podwozie dla pojazdów bez wyposażenia na trudne warunki drogowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem kulkowym
nr EAN 4031185273312

skład zestawu:
F8-6019 Mocowanie amortyzatora
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora F8-7163 OPTIMAL

numery OEM:
PEUGEOT      5031.59
PEUGEOT      5035.23
PEUGEOT      5035.27
PEUGEOT      5038.39
PEUGEOT      5038.60
PEUGEOT      9151063380

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora F8-7163 OPTIMAL w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).