Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-013 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-013 OPTIMAL

G1-013 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-013
44.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-013

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wymiar stożka [mm] 11,9
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,50 RHT F
nr EAN 4031185910132

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-013 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-013 FIAT CNQ,REGATA,RITMO/SEAT IBIZA

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-013 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-013 producenta OPTIMAL

FIAT

07669756, 5960036, 5960037, 7669756, SE022162406A

LANCIA

7669756

SEAT

022162406A, 5960036, 5960037, SE022162406A

numery OEM:
FIAT      07669756
FIAT      5960036
FIAT      5960037
FIAT      7669756
FIAT      SE022162406A
LANCIA      7669756
SEAT      022162406A
SEAT      5960036
SEAT      5960037
SEAT      SE022162406A
VOLKSWAGEN      SE022162406A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-013 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.