Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-128 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-128 OPTIMAL

G1-128 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-128
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G4-555, G4-558

numer części:

G1-128

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 98,8
Wymiar stożka [mm] 16,2
Gwint zewn. [mm] M22 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185911283

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-128 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-128 KRÓTKA MERCEDES 207

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-128 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-128 producenta OPTIMAL

MERCEDES-BENZ

0003305035, 0004602148, 0004604148, 0004604548, 0004608548, A0003305035, A0004602148, A0004604148, A0004604548, A0004608548

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0003305035
MERCEDES-BENZ      0004602148
MERCEDES-BENZ      0004604148
MERCEDES-BENZ      0004604548
MERCEDES-BENZ      0004608548
MERCEDES-BENZ      A0003305035
MERCEDES-BENZ      A0004602148
MERCEDES-BENZ      A0004604148
MERCEDES-BENZ      A0004604548
MERCEDES-BENZ      A0004608548

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-128 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.