Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford TRANSIT CUSTOM V710 Furgon (NRN) E-Transit Custom (2024-???) 218km » G1-1449 optimal
wybrany samochód: 
Ford Transit Custom V710 Furgon (nrn) E-transit Custom (2024-???) 218km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1449 OPTIMAL

G1-1449 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1449
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1449

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-1449

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyzewnętrzny
Długość [mm]223,7
Wymiar stożka [mm]16,6
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm]M14 x 1,50 RHT M
Wyposażenie pojazdudla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
parzyste numery artykułówG1-1450
nr EAN4031185378611

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1449 OPTIMAL

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2213301903
MERCEDES-BENZ      2213303303
MERCEDES-BENZ      A2213301903
MERCEDES-BENZ      A2213303303

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1449 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.