Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-2041 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2041 OPTIMAL

G1-2041 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-2041
76.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-2041

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 221,5
Wymagana ilość 1
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułów G1-2042
Wymiar stożka 1 [mm] 17,1
Wymiar stożka 2 [mm] 23,1
nr EAN 4058787284416

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2041 OPTIMAL

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2041 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

BENTLEY

ARNAGE, CONTINENTAL coupe, CONTINENTAL FLYING SPUR, AZURE II, CONTINENTAL, ARNAGE coupe, MULSANNE

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2041 producenta OPTIMAL

AUDI

4M0423811B, 4M0423811D

BENTLEY

4M0423811B, 4M0423811D

VOLKSWAGEN

4M0423811B, 4M0423811D

numery OEM:
AUDI      4M0423811B
AUDI      4M0423811D
VOLKSWAGEN      4M0423811B
VOLKSWAGEN      4M0423811D
BENTLEY      4M0423811B
BENTLEY      4M0423811D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-2041 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.