Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Jeep GRAND CHEROKEE L V (WL) 2.0 4xe Plug-in Hybrid (2021-???) 381km » G1-288 optimal
wybrany samochód: 
Jeep Grand Cherokee L V (wl) 2.0 4xe Plug-in Hybrid (2021-???) 381km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-288 OPTIMAL

G1-288 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-288

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-288

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz prawej
Długość [mm]95
Wymiar stożka [mm]16,2
Gwint zewn. [mm]M20 x 1,50 RHT M
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułówG1-289
Zbieżność stożka1/10
nr EAN4031185912884

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-288 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-288 PRAWA FORD TRANSIT 85-92
numery OEM:
FORD      5021443
FORD      6148996
FORD      6148997
FORD      6172638
FORD      6172639
FORD      86VB3285A2A
FORD      86VB3285A2B
FORD      86VB3286A2B
FORD      880X3270MA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-288 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.