Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-301 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-301 OPTIMAL

G1-301 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-301
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-301

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 80
Wymiar stożka [mm] 12,5
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,00 RHT F
Zbieżność stożka 1/10
nr EAN 4031185913010

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-301 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-301 SKODA FAVORIT,FELICIA, FORMAM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-301 ma zastosowanie do modeli samochodów

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-301 producenta OPTIMAL

SKODA

115500440, 6U0422811

numery OEM:
SKODA      115500440
SKODA      6U0422811
VOLKSWAGEN      115500440
VOLKSWAGEN      6U0422811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-301 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.