Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën JUMPY III Platforma / podwozie (V_) ë-Jumpy (2023-???) 136km » G1-612 optimal
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy Iii Platforma / Podwozie (v_) ë-jumpy (2023-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-612 OPTIMAL

G1-612 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-612

    Ocena:
numer części:

G1-612

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz lewej
Długość [mm]190
Wymiar stożka [mm]12,5
Gwint wewnętrzny [mm]M15 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułówG1-560
Zbieżność stożka1/6
nr EAN4031185916127
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-612 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-612 LEWA TOYOTA CARINA,CELICA,PICNIC M15 /JAPOŃSKIE WSPOMAGANIE/
numery OEM:
TOYOTA      4504729075
TOYOTA      4504729105

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-612 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.