Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-717 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-717 OPTIMAL

G1-717 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-717

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-717

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 160
Wymiar stożka [mm] 16,2
Gwint zewn. [mm] M24 x 1,50 LHT M
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
parzyste numery artykułów G1-716
Zbieżność stożka 1/10
nr EAN 4031185917179

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-717 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-717 PRAWA MERCEDES DOSTAWCZE
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0003302635
MERCEDES-BENZ      0003306935
MERCEDES-BENZ      0013300835
MERCEDES-BENZ      0013300935
MERCEDES-BENZ      0013301035
MERCEDES-BENZ      A0003302635
MERCEDES-BENZ      A0003306935
MERCEDES-BENZ      A0013300835
MERCEDES-BENZ      A0013300935
MERCEDES-BENZ      A0013301035

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-717 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.