Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-856 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-856 OPTIMAL

G1-856 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-856

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 104
Wymiar stożka [mm] 12,5
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 LHT M
Zbieżność stożka 1/10
nr EAN 4031185918565

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-856 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-856 HYUNDAI
numery OEM:
MITSUBISHI      5681011000
MITSUBISHI      5681011060
MITSUBISHI      MA159614
MITSUBISHI      MA159984
MITSUBISHI      MA169614
MITSUBISHI      MB122781
MITSUBISHI      MB122782
MITSUBISHI      MB166982
MITSUBISHI      MB378704
HYUNDAI      5681011000
HYUNDAI      5681011060
HYUNDAI      MA159614
HYUNDAI      MA159984
HYUNDAI      MA169614
HYUNDAI      MB122781
HYUNDAI      MB122782
HYUNDAI      MB166982
HYUNDAI      MB378704

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-856 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.