Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-003 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-003 OPTIMAL

G2-003 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-003
 

    Ocena:
numer części:

G2-003

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy wewnątrz
Długość [mm] 194,6
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185920032

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-003 OPTIMAL

numery OEM:
FIAT      05960321
FIAT      5960321
FIAT      SE127162449A
FIAT      SE141162449A
LANCIA      05960321
LANCIA      5960321
SEAT      127162449A
SEAT      SE127162449A
SEAT      SE141162449A
VOLKSWAGEN      SE127162449A
VOLKSWAGEN      SE141162449A

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-003 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.