Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-044 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-044 OPTIMAL

G2-044 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-044

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-528, G0-529

numer części:

G2-044

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z obu stron
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zakończeniem gumowym
Wymagana ilość 2
Długość całkowita [mm] 319
Gwint wewnętrzny [mm] M22 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185920445

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-044 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-044 SEAT AROSA,VW POLO L=P /BEZ WSPOMAGANIA/
numery OEM:
SEAT      6N0419803PART
SEAT      6N0419804PART
VOLKSWAGEN      3A0419803CPART
VOLKSWAGEN      3A0419804CPART
VOLKSWAGEN      6N0419803PART
VOLKSWAGEN      6N0419804PART

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-044 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.