Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-1007S optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1007S OPTIMAL

G2-1007S Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

733013, 733014, G2-1007

numer części:

G2-1007S

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opaskami zaciskowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z manszetą układu kierowniczego
Wymagana ilość 2
Długość całkowita [mm] 280
alternatywny zestaw naprawczy G2-1007
Jednostka ilości Zestaw
Wersja śruby/nakrętki podkładka zabezpieczającą
Gwint zewn. 1 [mm] M12 x 1,00 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185209724

skład zestawu:
F8-6478 Zestaw osłon, układ kierowniczy
G2-1007 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1007S OPTIMAL

numery OEM:
NISSAN      48520-00Q1G
NISSAN      48520-00QAM
OPEL      4408474
RENAULT      7701473333
VAUXHALL      91160037

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1007S OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.