Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-1020 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1020 OPTIMAL

G2-1020 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-1020
53.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G2-1020

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z obu stron
Wymagana ilość 2
Długość całkowita [mm] 319
Gwint zewn. 1 [mm] M16 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185182287

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1020 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-1020 SKODA FABIA,VW POLO 01-

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1020 ma zastosowanie do modeli samochodów

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1020 producenta OPTIMAL

SKODA

6Q0423803C, 6Q0423803G, 6Q0423804C, 6Q0423804G, 6Q0423810C

VOLKSWAGEN

6Q0423803C, 6Q0423803G, 6Q0423804C, 6Q0423804G, 6Q0423810C

SEAT

6Q0423803C, 6Q0423803G, 6Q0423804C, 6Q0423804G, 6Q0423810C

numery OEM:
SEAT      6Q0423803C
SEAT      6Q0423803G
SEAT      6Q0423804C
SEAT      6Q0423804G
SEAT      6Q0423810C
SKODA      6Q0423803C
SKODA      6Q0423803G
SKODA      6Q0423804C
SKODA      6Q0423804G
SKODA      6Q0423810C
VOLKSWAGEN      6Q0423803C
VOLKSWAGEN      6Q0423803G
VOLKSWAGEN      6Q0423804C
VOLKSWAGEN      6Q0423804G
VOLKSWAGEN      6Q0423810C

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1020 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.