Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-1043 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1043 OPTIMAL

G2-1043 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-1043
57.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G2-1043

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z obu stron
dla producentów przekładni kierowniczych ZF
Wymagana ilość 2
Długość całkowita [mm] 278
alternatywny zestaw naprawczy G0-748
alternatywny zestaw naprawczy G0-747
Gwint zewn. 1 [mm] M18 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M14 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185061681

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1043 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-1043 BMW 1 E87 03>

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1043 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1043 producenta OPTIMAL

BMW

32106765235, 32106765236

numery OEM:
BMW      32106765235
BMW      32106765236
BRILLIANCE BMW      32106765235
BRILLIANCE BMW      32106765236

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1043 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.