Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G2-109 optimal

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-109 OPTIMAL

G2-109 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
54.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-630

numer części:

G2-109

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 333,5
Gwint zewn. 1 [mm] M16 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M16 x 1,50 RHT M
nr EAN 4031185921091

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-109 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-109 CITROEN JUMPER,FIAT DUCATO,PEUGEOT BOXER

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-109 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-109 producenta OPTIMAL

PEUGEOT

00004018A4

FIAT

09945836, 1471654080, 9945836

CITROËN

4018A4

numery OEM:
CITROËN      4018A4
FIAT      09945836
FIAT      1471654080
FIAT      9945836
PEUGEOT      00004018A4

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-109 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.